Blake Melville
Do³±czy³: 03 Wrz 2024 Posty: 5
|
Wys³any: Wto Wrz 03, 2024 04:11 Temat postu: buty fila |
|
|
Te próbki mowy umieszczaj± go w ramach wczesnych lat 90. i s buty fila ± tak samo skuteczne, jak „Serratia Marcescans" The Orb Little Fluffy Clouds miesza l¶ni±cy ambient z chaotycznymi wspomnieniami bandy GI pieprzonych na kwasie. To jest tak genial ne, jak siê wydaje. Nastêpnie utwory takie jak „The Light of Jesus" i „Pots & Pans" nabieraj± tempa dziêki solidnym rytmom, które dobrze pasowa³yby do ka¿dej kawiarni przy pla¿y na Ibizie. Miejscami ma to wyluzowany, hiper-ch³odny, chill-outowy rytm, jak na przyk³ad w niesamowitym triphopowym utworze „The Sheriff". W innych jest w górze i prosto w twarz. Ale zawsze jest funkowy i zawsze niezwykle melodyjny… trochê jak Sasha nastawiona na valium. Innymi s³owy, jest tak zasadniczo balearski jak butelka San Miguel przed Cafe Mambo. Tym bardziej zaskakuj±ce jest to, ¿e album jest tworzony przez bandê æpunów z Hull, którzy nigdy nie byli na Bia³ej Wyspie. Ka¿dy album Fila fila buty Brazillia jest wart zakupu, ale je¶li uda ci siê go wytropiæ, to sam ten album jest na wagê z³ota Ibizy.
Uwa¿any za prekursora ruchu downbeat i trip hopu, Fila Brazillia przez ca³e lata 90. bada³ zwi±zek miêdzy instrumentacj± organiczn± a wra¿liwo¶ci± elektroniczn±, logicznie docieraj±c do Jump Leads. Jako pionierzy butyfila muzyki post-punkowej z pó³nocnej Anglii, ich podró¿ zosta³a zdefiniowana po prostu przez ich muzyczn± intuicjê, a nie specyfikê gatunku. Dubowe rytmy, house beaty, synkopowanie drum'n'bassu, ambientowe akordy i funkowe aran¿acje znalaz³y drogê do brzmienia Fila bez popadania w stereotypowe terytorium "eklektyzmu".
Od 10 lat Cobby i jego kolega Fila Dave McSherry tworz± ró¿norodne, pe³ne przygód d¼wiêki. Przestronne, wyluzowane i zawsze bardzo muzyczne, ich sze¶æ albumów dla Pork Records umie¶ci³o ma³± wytwórniê Hull w Wielkiej Brytanii na mapie, zaskakuj±c i zachwycaj±c g³owy i serca na ca³ym ¶wiecie. I robili to bez wywiadów, zdjêæ prasowych czy reklam — nie lada wyczyn w przedmiêdz filabuty ynarodowych „dniach pracy w sieci".
Rzecz w tym, ¿e Fila Brazillia pamiêta, ¿e w historii by³o wiele okresów, w których muzyka pop by³a zarówno wymagaj±ca, jak i popularna. To ich wspólne poczucie nadziei, historii i humoru zainspirowa³o Filê do za³o¿enia w³asnej wytwórni 23, która wyda³a siódmy album w 1999 roku i doprowadzi³a ich do stworzenia Jump Leads, które ma siê ukazaæ na pocz±tku 2002 roku.
Uwa¿am, ¿e to nie tylko najlepszy album Fila Brazillia, ale tak¿e jeden z najlepszych albumów, jakie kiedykolwiek s³ysza³em. My¶lê, ¿e nie ma na nim z³ego kawa³ka i jest on zupe³nie inny od wszystkiego, czego bêdziecie s³uchaæ. Bez wysi³ku ³±czy elektronikê z innymi gatunkami, takimi jak folk, jazz i funk. Jak w przypadku wszystkich najlepszych albumów, potrzeba kilku przes³uchañ, aby wydobyæ z niego jak najwiêcej, ale jest to album, którego nadal s³ucham regularnie, mimo ¿e ma dobre 5 lat. Wysoce polecany.
Eklektyzm i organiczne ciep³o elektroniki Fila Brazillia nadal zadziwiaj± na Power Clown, jednym z ich najlepszych dotychczasowych dokonañ. Podstaw± p³yty s± wyluzowane rytmy jazzowo-funkowe rodem z lat 70., ale tak¿e nuty soulu w stylu Steviego Wondera, hip-hopu, bossa novy, ambientu, spacey techno, hous fila ray tracer e, minimalistycznego electro, big-beatu i trip-hop pojawia siê tu i ówdzie, podobnie jak akcenty etnicznej perkusji, gitary akustycznej, solówki saksofonu, rozkwit syntezatora new age i od czasu do czasu dziwne próbki wokalne lub efekty d¼wiêkowe. Jednak to, co naprawdê popycha Power Clown na szczyt, to fakt, ¿e grupa utrzymuje koncentracjê przez ca³y czas, nigdy nie meandruje i nie zmienia rzeczy wystarczaj±co czêsto, aby rytmy nie sta³y siê powtarzalne. Jedno z najlepszych i najbardziej niedocenianych wydawnictw muzyki elektronicznej 1998 roku.  |
|